Thanks follow Saya,Saya Follow awak balik.. :)

Selasa, 10 Julai 2012

Pertemuan antara Fauzi dan Ain yang tidap pernah kenal antara satu sama lain.Pertemuan diantara mereka antara guru  dan rakan-rakan Ain di sebuah kedai lalat tulis.
Pada hari itu Ain dan guru pendidikkan seni visual dan rakan-rakan nya bersama-sama membeli barang utuk kerja kursus.Haa..masing-masing dah dapat baucer dari kerajaan RM250 langsung dihabiskan untuk alatan-alatan seni.Ain memilih-melih barang untuk dibeli,pada masa yang sama ada seorang budak lelaki tidak dikenalinya juga turuk membeli alatan seni.Ain bermonolog dialam hati ''Ehhh..datang dengan mak dia ka mamat ni? Owww ..mak teman agaknya''.Pada mata Ain wajah lelaki itu seorang baik.

Pada masa itu,Ain dan rakan-rakan sibuk berbincang barang yang belum cukup untuk dibeli.Tiba-tiba datang seorang lelaki menegur Ain.Ain hanya mengenali wajah seorang lelaki,tetapi tidak mengenali siapa nama lelaki itu.Lelaki itu bertanyakan nombor telefon Ain.''Awak..? Boleh saya minta number hanfon awak?''Ain terkejut,Ain menyoal lelaki itu.''Kenapa awak nak nombor telefon saya?''
Lelaki itu bertanya kepada Ain.''Awak ada buku rujukkan seni?'' Ain menjawab ''Ada.kenapa?''
Lelaki itu terus memperkenalkan dirinya ''Saya Fauzi,boleh saya pinjam buku rujukkan seni awak?''
Dalam hati Ain ''Errrr..?? kenapa aku pulak.''

''Boleh..nanti saya copy saya bagi kat awak ok?'' lelaki yang dikenali sebagai Fauzi itu terus senyum dan mengucapakan terima kasih.

Seminggu selepas pertemuan itu,Ain dan Fauzi bertemu kembali,hanya bersebabkan buku yang Ain tolong copt itu.Fauzi datang kerumah Ain bersama kakaknya.Ain keluar tanpa menutup rambut dengan tudung.Pada masa itu Fauzi hanya memandang dah terus meminta Izin untuk pulang. '' Awak..terima kasih.saya balik dulu Assalamualaikum''.

Tidak sampai beberapa minit.Ain mendapat satu sms dari Fauzi.

Fauzi:Awak.Saya tak suka awak keluar rumah tak pakai tudung,walaupun keluar hadapan rumah awak sekalipun.Kita bukan muhrim.Lepas ni kalau keluar rumah pakai tudung tau
Ain:Awak minta maaf..errrrr...InsyaAllah lepas nie kalau keluar rumah saya pakai tudung k..Err..thanks tegur.

Didalam hati Ain ''YaAllah.pertama kali seorang lelaki mendegur aku,malunya''.


Petikan Ayat

Luruskanlah wanita dengan jalan yang ditunjuk oleh Allah,
Kerana mereka diciptakan sebegitu rupa oleh Allah.
Didiklah mereka dengan panduan dariNya.
Jangan cuba menjinakkan mereka dengan harta,


Fauzi seorang yang tegas,dan dia hanya akan bercakap benda yang perlu sahaja.Ain pernah jatuh hati pada Fauzi.Tetapi pada masa itu Fauzi dah dimiliki orang lain.Hubungan Fauzi dan Ain hanyalah sebagai kawan biasa.

Beberapa bulan kemudian Fauzi memberitahu Ain bahawa dia telah pun putus hubungan dengan seorang perempuan.Ain hanya diam.Tidak mampu untuk bebicara lagi.Ain merasakan kosong.Kerana dia merasakan dirinya tidak layak dengan seorang lelaki bernama Fauzi.

''Ain..Fauzi dengan dia dah putus''.
''Oh...ya ka..?.Tak apa lah fauzi Ain nak buat kerja ni.nanti kita borak lagi Assalamualaikum.'' Ain terus menutup hanfonya.
Selepas pada hari tu Fauzi mengirim sms kepada Ain

Fauzi:Assalamualikum Ain dengan siapa sekarang.Kalau Ain sudi,Fauzi nak ambik Ain jadi Girlfrend Fauzi.?''
Ain:Hah.? kenapa Ain..? kenapa tiba-tiba ja ni?
Fauzi:Fauzi bagi masa dua minggu untuk Ain berfikir k :)
Ain:Ain belum bersedia lagi dengan mana-mana lelaki Fauzi.Maafkan Ain.''










Tiada ulasan:

Catat Ulasan